Hue & Saturation

 ・ Kategori: Tips
Har nyss hittat detta grymt cool sättet att redigera vissa av mina bilder! Ändrar färgerna på ett jätte fint sätt!
Tänkte visa hur!
 
 
Jag använder mig av hemsidan ipiccy.com. Det är en jätte bra sida som är lätt att använda, som är helt gratis. Man redigerar helt enkelt sina bilder online. Man kan ändra storlek. Ljuset, kontrasterna och mycket mer.
Ett alternativ i vänster spalten på sinan heter Hue & Saturation, som ni ser på bilderna.
 
Jag tycker det var fint med mer rosa och blåa toner på denna bilden jag redigerade, så jag ändrade till minus på Hue. Även minus på Saturation. Sedan är Lightness något extra om man vill ljusa upp bilden.
 
Hoppas ni får nytta av tipset!!
 

Kommentarer

Tänk en gång till innan du skickar in din kommntar!

❥Ditt namn:
Kommer du hit igen?

❥E-postadress: (publiceras ej)

❥URL/Bloggadress:

❥Dina fina ord!:

Trackback