Redigera dina bilder

 ・ Kategori: Tips
-bilder från fotorunda med Malin, 21 september 2013
 
Hejsan alla duktiga fotografer där ute!
Efter att jag köpte min systemkamera och börjat fota mer, har jag även blivit mer intresserad av bildredigering.

Jag skulle inte säga att jag är så jätte bra på att fota. Jag kan inga inställningar på kameran, bara grunderna. Knappt det. Men efter att ha tagit många bilder, så har jag även blivit mer intresserad av att redigera dom.
Som ni ser på bilden här upp är skillnaden väldigt tror. Bilden direkt när jag tog den, och efter jag redigerat den.
Jag använder mig av ipiccy.com. Ett bildredigerings program på internet. Helt gratis. Det är jätte lätt att använda. Till och med jag fattar, som aldrig redigerat bilder innan. I varken Photoshop eller något annat program. Men man lär sig väldigt snabbt.
 
Jag ändrar mycket ljusstyrkan, kontrasterna och färgerna. Inget mer invecklat.
Jag vill ha ljusa med ändå skarpa bilder. Efter jag redigerat bilden som jag vill, ändrar jag storleken till 775 pixlar. Som för mig är rätt i förhållande till min designs inläggsstorlek.
Jag laddar upp bilden i 800px här på blogg.se. Då blir den som skarpast.
 
Hoppas ni gillade inlägget och blev mer intresserade till att redigera era bilder framöver!
Kom ihåg, att jag är inget proffs. Utan jag gillar bara att fota och allt jag kan har jag lärt mig själv.
 
Ps, Ser nu att jag använt samma bild i headern. Men där är den inte redigerad. Det var synd, tänkte inte på det. Men men, gillar headern som den är nu också!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: His & Hers

Bra redigerat ;)

Svar: Taack!:)
Hanna och Malin Forsberg

2013-10-20 @ 18:28:04
URL: http://www.hishers.blogg.se
Postat av: Bea

Grymma tips !!!

Svar: tacktack!
Hanna och Malin Forsberg

2013-10-20 @ 20:26:19
URL: http://beatricenygren.blogg.se
Postat av: Rosanna

Bra tips!:)

Svar: Taack<33
Hanna och Malin Forsberg

2013-10-20 @ 22:12:50
URL: http://rosyy.blogg.se

Tänk en gång till innan du skickar in din kommntar!

❥Ditt namn:
Kommer du hit igen?

❥E-postadress: (publiceras ej)

❥URL/Bloggadress:

❥Dina fina ord!:

Trackback