Min ansiktrutin #1

 ・ Kategori: Skönhet, Tips
Keep your face nice!
Nu tänkte jag dela med mig lite om min ansiktsrutin. Hur jag tvättar bort sminket på kvällen, hur jag undviker finnar och mycket mer.
Detta blir ganska mycket bilder och text i ett inlägg, så jag tänkte dela upp det hela i olika.
I detta inlägget pratar jag lite mer allmänt om min "ansiktsrutin". Så blir det mer ingående i dom kommande. T ex, återfuktning, acne behandling och masker. Ni fattar!

Ja, jag kan börja att berätta lite om min hudtyp. Så ni vet vad jag jobbar mot typ!
Jag har ganska fet hy och får väldigt lätt finnar. Det är genetiskt och jag kan inte påverka det så mycket. Förutom att motverka det så mycket som det går med produkter och behandlingar. Men annars har jag bara oturen att ha finnar. Vilket jag ibland varit osäker över men blivit mycket mer säkrare på, då jag tänker att dom flesta har det. Plus att det blivit mycket bättre! Sen vad gör det? En finne här och var. Man är lika fin ändå!! Det jag tycker ät viktigast är att försöka sin hy så ren som möjligt. Det kommer man vinna på i längden.
 
Det jag gör är att hålla min hy så ren och undvika uppkomsten av nya finnar.
Jag använder inte längre foundation dagligen, som jag gjort tidigare i perioder. För jag märker en så enorm stor positiv skillnad om jag inte gör det. Istället använder jag punkttäckning med ett coverstick från ACO(till vänster om den rosa Garnier ansiktsburken). Den torkar istället ut finnarna samtidigt som den täcker det röda. Super bra!
Ett stort tips är:
Om du tycker på morgonen att du ser väldigt tråkig ut utan din foundation och puder och allt detta. Använd en concealer(länk, om du ej vet vad det är) under ögonen bara. Det gör en sån stor skillnad!
 
Jag tvättar mitt ansikte varje morgon och kväll. På kvällen lägger jag på min Duac gel. Som är en receptbelagd acne behandling(googla). Sedan på morgonen använder jag en dagkräm. En gång i veckan lägger jag en ansiktsmask. Ibland en djuprengöring, ibland en återfuktande.
Så några dagar skrubbar jag även ansiktet med en facialscrub. Som skrubbar bort allt onödigt på ansiktet, som död hud.
Något som även är viktigt i min rutin är att använda en toner som verkligen rengör på djupet och gör porerna mindre synliga.
 
Då vet ni mer om hur jag håller mitt ansikte borta från finnar och fint.
Hoppas ni fått lite tips, om inte kommer det komma fler inlägg som säkert gör det!
Så hoppas jag ni gillart så får ni ha det så bra!
 
Kom ihåg!, jag är inget proffs! Jag bara delar av mig av mina egna erfarenheter och tips som hjälpt mig!
 

Kommentarer
Postat av: Melinda/Felicia

Det var många produkter du använder :O <3 De produkter som jag använder av de du har är Nivea eye make-up remover och den treating cover något :P haha

Svar: Okej! Är den bra??♡
Hanna och Malin Forsberg

2013-12-07 @ 21:53:12
URL: http://felindasfoto.blogg.se

Tänk en gång till innan du skickar in din kommntar!

❥Ditt namn:
Kommer du hit igen?

❥E-postadress: (publiceras ej)

❥URL/Bloggadress:

❥Dina fina ord!:

Trackback