Nu och då

 ・ Kategori: Vardag
Några gamla bilder. Så mycket har hänt sen dess! Får en att fatta hur fort tiden går! 
 
Det är något jag nu för tiden har börjat tänka på väldigt mycket. Speciellt sen jag var på en gymnasiemessa med skolan. Där man fick höra lite om flera gymnasium som finns här i Borås. 
Jag inte en aning om vad eller var jag vill gå. Som tur är går jag bara i 8an än. Så valet är inte än på ett tag!
Men vad ska man välja då? Har två tre olika linjer jag velar emellan.  En dag vill jag det ena. Men nästa dom andra. 
Dom säger ju att man ska gå på magkänslan, men jag vill inte stå där sen och ångrat mig.
Skolan är ju en stor och viktig sak när det gäller ens framtid. Dock får man inte bli allt för seriös då man kan som jag bara få panik över det. GÖR BARA ERT BÄSTA!
 
Sen är ju faktiskt inte skolan allt här i livet. Man vill ju ha så mycket mer. Tyvärr tycker jag att skolan gör detta svårt för oss. Eller iallafall kan det vara så. 
TILL exempel vissa veckor får man ingen fritid utan måste plugga till 10 prov och 10 läxor! 
Jag går ju inte i någon sport. Men det betyder inte att jag inte vill träna varje dag. Eller nästan alla.
man vill ju hinna vara med kompisar och göra annat kul.
 
En annan stor del av man kan grubbla över ibland är ju hur ens liv kommer se ut rent familjemässigt. 
Jag tänker inte så jätte mycket på detta. Men när man väl gör det. Som dom flesta säkert gör någon gång. Så kan jag bli lute rädd. Men även nyfiken för vad som kommer att hända. Inte minst vad jag själv kan och kommer se till att hända. 
 
Ibland när jag tänker på allting som HAR hänt. Alltså hur det var när man var liten. När man inte hade så mycket att tänka på.  Men också hur man var som person. Man har ju utvecklats så enormt. Jag Jag har lärt mig så mycket.  Är ju en helt annan människa nu än sen då.   När jag tänker på det så är det mycket jag känner. Ibland vill jag bara tillbaka.  Tillbaka till när man var liten och bara lekte med sina kompisar, då det största problemet var att man inte fick vara uppe så länge man ville. Haha! Sen är det ju inte alltid så. Nu har man ju så mycket mer frihet. Man fattar ju mer nu och så.
Tänkt om kanske 10 år. Undra om jag känner det samma om hur jag har det nu?! Vem vet. Kanske. Jag kanske tycker jag hade det så mycket lättare nu när jag snart är 15 än när jag snart är 25. Har väll då flyttat hemifrån och har helt andra problem.
 
Så! Ett lite annorlunda inlägg sen innan kanske... men behövde skriva av mig lite. 
Hoppas ni inte somnade! Haha! ♡
puss
 

Kommentarer

Tänk en gång till innan du skickar in din kommntar!

❥Ditt namn:
Kommer du hit igen?

❥E-postadress: (publiceras ej)

❥URL/Bloggadress:

❥Dina fina ord!:

Trackback